Dobra wiadomość dla mieszkańców Szczytna i okolic. Trasa kolejowa łącząca miasto z Ostrołęką ma szansę na kompleksową modernizację. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla linii nr 35, co stanowi kluczowy krok w kierunku poprawy transportu pasażerskiego i towarowego między Mazowszem a Warmią i Mazurami.
Prace analityczne obejmą dwa strategiczne odcinki: Chorzele – Szczytno oraz Ostrołęka – Grabowo o łącznej długości 40 km. Celem inwestycji jest usprawnienie ruchu pociągów oraz dostosowanie infrastruktury do aktualnych potrzeb przewoźników.
W ramach projektu wykonawca przeprowadzi analizę wariantów inwestycyjnych, oszacuje koszty i korzyści, a następnie przedstawi najkorzystniejsze rozwiązanie. Jednym z kluczowych aspektów będzie poprawa połączeń Szczytna z innymi liniami kolejowymi, w tym:
Linią nr 747 w kierunku przystanku Szymany Lotnisko,
Linią nr 225 w zakresie stacji Wielbark,
Linią nr 219 w zakresie stacji Szczytno,
Linią nr 29 prowadzącą do Ostrołęki i dalej do Tłuszcza.
Dzięki tym działaniom Szczytno może stać się ważnym punktem przesiadkowym i logistycznym na mapie regionu.
W 2023 roku, po 22 latach przerwy, mieszkańcy północnego Mazowsza odzyskali dostęp do kolei na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Przebudowano wówczas 4 stacje i 5 przystanków, dostosowując je do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wygodne perony, nowoczesne oświetlenie i stojaki rowerowe sprawiły, że kolej stała się atrakcyjną alternatywą transportową.
Dzięki inwestycji wartej 347 mln zł, współfinansowanej z funduszy unijnych, podróżni zyskali bezpieczniejsze i bardziej komfortowe połączenie.
Również w ubiegłym roku udało się przywrócić ruch pasażerski na trasie Chorzele – Wielbark. Wymieniono podkłady, naprawiono perony i unowocześniono sterowanie ruchem, co zwiększyło przepustowość szlaku Ostrołęka – Szczytno. Koszt prac wyniósł 45 mln zł.
Dokumentację przedprojektową przygotuje firma IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. z Wrocławia. Wartość kontraktu wynosi 2,537 mln zł netto, a jego realizacja potrwa do lutego 2027 roku.
Modernizacja linii nr 35 oznacza skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie liczby połączeń i poprawę przewozu towarów. Szczytno może zyskać nie tylko lepsze skomunikowanie z innymi miastami, ale także impuls do rozwoju gospodarczego.
Szczytno od lat walczy o lepszą infrastrukturę kolejową. Dzięki podjętym działaniom miasto może stać się ważnym węzłem komunikacyjnym regionu. Czy modernizacja trasy kolejowej Ostrołęka – Szczytno otworzy nowe możliwości dla mieszkańców i przedsiębiorców? Odpowiedź poznamy w kolejnych latach.
A kto mówi, że Warmia i Mazury uczą cierpliwości??
Jan
2025-09-12 16:01:52
600 000 sama łazienka? Tyle kosztuje budowa sporego domu. Kto przytuli kaskę?
Jestę zastępco burmystrza
2025-09-12 15:39:27
Super! w końcu jakiś porządny koncert!
Agnieszka
2025-09-12 14:30:42
Czy policja rekrutuje w przedszkolu?
Zły Porucznik
2025-09-12 13:00:42
Jestem za
że tak powiem
2025-09-11 18:30:49
Jeśli żaden z tych dżentelmenów ze zdjęcia z Nawrockim nie jest ze Szczytna(?) to po jakiego grzyba toruńskiego lansują się z nazwą MOJEGO MIASTA? Niech firmują swoimi facjatami i nazwiskami.
Robert Częścik
2025-09-11 16:29:20
te policjantki metr czterdzieści to same w patrolu będą chodzić czy z ochroną policjanta rosłego?
Marcel
2025-09-11 11:51:55
A jaki jest powód odejścia obecnego audytora ? Wysokość wynagrodzenia ?
TB
2025-09-10 18:51:45
Kolejna bzdura jakby nie było bardziej potrzebnych inwestycji.
Rodzic
2025-09-10 17:58:53
Mamy efekt zwolnienia 20 000 więźniów z zakładów karnych. By żyło się lepiej.
Kat Jan
2025-09-10 14:47:50