Dobra wiadomość dla mieszkańców Szczytna i okolic. Trasa kolejowa łącząca miasto z Ostrołęką ma szansę na kompleksową modernizację. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla linii nr 35, co stanowi kluczowy krok w kierunku poprawy transportu pasażerskiego i towarowego między Mazowszem a Warmią i Mazurami.
Prace analityczne obejmą dwa strategiczne odcinki: Chorzele – Szczytno oraz Ostrołęka – Grabowo o łącznej długości 40 km. Celem inwestycji jest usprawnienie ruchu pociągów oraz dostosowanie infrastruktury do aktualnych potrzeb przewoźników.
W ramach projektu wykonawca przeprowadzi analizę wariantów inwestycyjnych, oszacuje koszty i korzyści, a następnie przedstawi najkorzystniejsze rozwiązanie. Jednym z kluczowych aspektów będzie poprawa połączeń Szczytna z innymi liniami kolejowymi, w tym:
Linią nr 747 w kierunku przystanku Szymany Lotnisko,
Linią nr 225 w zakresie stacji Wielbark,
Linią nr 219 w zakresie stacji Szczytno,
Linią nr 29 prowadzącą do Ostrołęki i dalej do Tłuszcza.
Dzięki tym działaniom Szczytno może stać się ważnym punktem przesiadkowym i logistycznym na mapie regionu.
W 2023 roku, po 22 latach przerwy, mieszkańcy północnego Mazowsza odzyskali dostęp do kolei na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Przebudowano wówczas 4 stacje i 5 przystanków, dostosowując je do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wygodne perony, nowoczesne oświetlenie i stojaki rowerowe sprawiły, że kolej stała się atrakcyjną alternatywą transportową.
Dzięki inwestycji wartej 347 mln zł, współfinansowanej z funduszy unijnych, podróżni zyskali bezpieczniejsze i bardziej komfortowe połączenie.
Również w ubiegłym roku udało się przywrócić ruch pasażerski na trasie Chorzele – Wielbark. Wymieniono podkłady, naprawiono perony i unowocześniono sterowanie ruchem, co zwiększyło przepustowość szlaku Ostrołęka – Szczytno. Koszt prac wyniósł 45 mln zł.
Dokumentację przedprojektową przygotuje firma IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. z Wrocławia. Wartość kontraktu wynosi 2,537 mln zł netto, a jego realizacja potrwa do lutego 2027 roku.
Modernizacja linii nr 35 oznacza skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie liczby połączeń i poprawę przewozu towarów. Szczytno może zyskać nie tylko lepsze skomunikowanie z innymi miastami, ale także impuls do rozwoju gospodarczego.
Szczytno od lat walczy o lepszą infrastrukturę kolejową. Dzięki podjętym działaniom miasto może stać się ważnym węzłem komunikacyjnym regionu. Czy modernizacja trasy kolejowej Ostrołęka – Szczytno otworzy nowe możliwości dla mieszkańców i przedsiębiorców? Odpowiedź poznamy w kolejnych latach.
Jednak ten pan ma ewidentnie jakiś problem. Teraz po prezydencie. Polska jest w Europie i jest jej częścią i nikt się nie wypiera, że jesteśmy jej częścią. Walczymy tylko o równouprawnienie. Poza tym jak Leszek Miller mówi o pomocy Ukrainie ale w granicach rozsądku to nikt go nie krytykuje a już na pewno nie ten pań, który z pewnością pobiera bardzo wysoka mundurowa emeryturę. Bardzo dobrze, że ktoś mówi jak jest a nie tylko ślepo ma wydawać kasę na kraj który jest mocno skorumpowany. Cięcia w budżetach. A kto doprowadził do takiej dziury? Jakoś przez 8 lat tego złego pusu nie było takiej dziury teraz nam się wciska że jest nam dobrze, fajnie itp. Dobrze to jest temu Panu, który pusze takie bzdury. Przeciętny polski obywatel nigdy takiej emerytury ba nawet wynagrodzenia nie dostanie jak pan otrzymuje obecnie. Panu jest i było zawsze dobrze za kazdych rzadow, tylko po prostu masz pań zniekształcony onraz przez tvn. Każda telewizja w jakiś sposób kłamie i zniekształca i naciąga fakty. Masz pań swoje lata więc przemysł pań uczciwie co piszesz bo żyjesz pań w pewnej bańce rzeczywistości oderwanej od życia. Masz pań wypchany barek alkoholem jak to zes pan niedawno wspomniał. Może taki barek jak prezes w Alternatywach4. Skojarzenia nasuwają się same o pana mentalności i wiedzy o życiu zwyczajnych ludzi. Mało o normalnym życiu pań wiesz.
Jan
2025-12-10 07:05:36
Pytanie, gdzie są dzieci, gdzie są wnuki? Są tacy, którzy - mieszkając poza Szczytnem - potrafią dzwonić przynajmniej 3 razy dziennie do swych dziadków, rodziców, krewnych. Wiedzą, kiedy jest jedzone śniadanie, wiedzą, kiedy jest przechadzka, wiedzą o której obiad, kolacja... A w razie braku kontaktu dzwonią o pomoc. To takie trudne? To nie kwestia braku czasu, tylko braku więzi i uczuć.
Taki sobie czytelnik
2025-12-10 03:09:26
Panie Mądrzejowski. No tak, obecna władza to nie przerznacza środków na \"swoją telewizję\". Szybko sobie wygooglowałem: W 2025 roku TVP w likwidacji dostała dodatkowo 1,4 mld. Ach ten pana słynny obiektywizm.
Olek
2025-12-09 22:25:02
Kiedyś,to kiedyś,cóż to za bzdurne uzasadnienie.Niektorym radnym nie chce się nawet myśleć logicznie
Plik
2025-12-09 17:48:45
Ciekawe kto i dlaczego boi się powiedzieć prawdę
Ciekawski
2025-12-08 22:14:23
Prawie fascynujące...
Jestę zastępco burmystrza
2025-12-08 20:32:16
U nas na budowie też przyjęli nowego pracownika , ale niestety nie było reportera.
tak
2025-12-08 19:42:37
Występ bardzo fajny ale trochę nie ładnie jak się pomija osoby które faktycznie pracowały i przygotowywały występ,
Olek
2025-12-08 19:00:33
7.12. było lodowisko otwarte, jednak jazda na łyżwach okazała się niemożliwa.Lyzwy rozjeżdżały się po tej sztucznej tafli nie mogąc rozpocząć jazdy.Całkowita klapa, pieniądze do zwrotu.
Warchol
2025-12-08 09:41:11
Znikome te informacje w tym artykule
Adrian
2025-12-07 13:05:25