Władze gminy Jedwabno opublikowały dane dotyczące „własności” dróg na swoim terenie. Ma to ułatwić mieszkańcom egzekwowanie odpowiedniego zimowego utrzymania dróg, od poszczególnych zarządców.
- Te dane mają ułatwić interwencję naszym mieszkańcom w przypadku wystąpienia drogowych, zimowych utrudnień – mówią gminni urzędnicy. - O problemach z przejezdnością występujących na konkretniej drodze prosimy informować zarządzę tejże drogi. Gmina Jedwabno nie odpowiada za standardy i sposób zimowego utrzymania dróg nie będących w jej zarządzie.
Warto się zapoznać z tą informacją:
Z uwagi na panującą sytuację na drogach położonych na terenie Gmina Jedwabno, pragniemy poinformować o kategoriach głównych dróg przebiegających przez teren naszej gminy.
1. Olsztynek – Jedwabno (droga krajowa nr 58 – Oddział Olsztynek)
2. Jedwabno - Szczytno (droga krajowa nr 58 – Oddział Szczytno)
3. Nidzica – Jedwabno (droga wojewódzka nr 545)
4. Jedwabno – Wielbark (droga wojewódzka nr 508)
5. Jedwabno – Pasym (droga powiatowa)
6. Dzierzki – Nowy Dwór - Burdąg (droga powiatowa)
7. Warchały – Brajniki – Witowo (droga powiatowa)
8. Burdag – Małszewo (droga powiatowa)
9. Waplewo (droga powiatowa)
10. Jedwabno – Szuć (droga powiatowa)
11. Warchały – Witówko (droga powiatowa)
12. Kot – wjazdy (droga powiatowa)
13. Czarny Piec (droga powiatowa)
Numery kontaktowe do poszczególnych zarządców dróg:
1. Drogi krajowe – GDDKiA Oddział Olsztyn, Rejon w Olsztynie tel. 662 026 661, rejon w Szczytnie tel. 89 624 22 98 w. 20
2. Drogi wojewódzkie – Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, Rejon Dróg w Nidzicy tel. (89) 625 21 56, 784 923 098
3. Drogi powiatowe – Zarząd Dróg Powiatowych w Szczytnie – tel. 89 623 14 95 lub 604 966 276
Gmina Jedwabno odpowiada za utrzymanie dróg gminnych. W przeważającej większości są to drogi gruntowe, dojazdy do obszarów leśnych i rolnych oraz ulice w poszczególnych miejscowościach gminy, których przebieg nie pokrywa się z drogami wyższej kategorii (np. ul. Polna, Leśna, Warmińska, Odrodzenia, itp.).
Mam nadzieję, że ten pomysł odniesie sukces. Mam rodzinę w Wielbarku. Fajnie byłoby wsiąść rano w pociąg, odwiedzić ich i wieczorem wrócić.
Nidziczanin
2025-11-12 10:25:22
Piekna trasa i Piekny pomysl :)
Tadek
2025-11-11 15:18:41
Wow, jak najszybciej do realizacji! :) Oby „Wielbarscy biegaczo rowerzyści” nie przekształcili tej linii w ścieżkę rowerową! Tak jak stalo sie z linia Szczytno Biskupiec :(
Pozytyw
2025-11-10 09:22:28
Na tak ogromny kredyt panie Ochman, wymagana jest zgoda mieszkańców, bo to oni będą go spłacać. Pan się zawiniesz a ludzie zostaną z pańskim długiem.
Polak
2025-11-07 19:53:36
Autor powinien poćwiczyć podstawy arytmetyki, ponieważ różnica pomiędzy najtańszą ofertą a kwotą jaką Urząd przeznaczył na realizację wynosi około 2 milionów a czterech.
kid65
2025-11-07 13:57:37
Żałosna banda na państwowym garnuszku, czyli za 2 lata koszt to 4 miliony. Komunizm wraca :) Dlaczego w takim razie nowa spółka nie wystartuje w przetargu skoro ma być tańsza? Bo nie chodzi o to żeby było taniej, tylko żeby nakarmić swoich.
Piotr
2025-11-07 09:24:55
gdzie pracuje zona matlacha
wojt jaskol stasiek
2025-11-06 17:28:15
Nasz burmistrz to tuskowy człowiek a więc podatki w górę
Bogus
2025-11-06 09:51:48
Cena zaporowa lub nie. Żeby artykuł był kompletny trzeba by było pokazać orientacyjne wyliczenia w każdym z wariantów. Napisać że te 200zl to opłata na 20lat ale poza tym jest koszt trumny a potem pomnik. Spopielone ciało można pochować i 0od pomnik i do kolumbarium. Wystarczyło pokazać różne warianty wyliczeń ale lepiej było zrobić wielkie bum bo po co komu normalny artykuł prawda?
Kamil
2025-11-06 07:07:28
Korzyść dla środowiska hmm...no ale jeżeli zostaną one powtórnie wykorzystane to znaczy że ktoś je sprzeda komuś żeby ten ktoś coś z nich zrobił i zarobił. Znaczy zarobi ten co je zbierze i ten drugi co je sprzeda. To jest główny cel tej akcji o którym nic nie napisano zapewne przez jakiś pospiech lub przeoczenie...
Jan
2025-11-06 05:12:34