Radny sejmiku województwa warmińsko-mazurskiego Rafał Wilczek zapowiada działania na rzecz odbudowy połączeń kolejowych w regionie. Wśród priorytetów znalazła się modernizacja linii Nidzica–Wielbark–Szczytno oraz trasy z Wielbarka do Szczytna.
Podczas ostatniej sesji Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego radny Rafał Wilczek poinformował o propozycjach dotyczących rozwoju sieci kolejowej w regionie. Jego klub zaproponował, by w dokumentach strategicznych województwa znalazły się konkretne inwestycje poprawiające komunikację między powiatami.
Najważniejsze z nich to modernizacja i odbudowa linii 225 Nidzica–Wielbark–Szczytno oraz przebudowa linii 216 na odcinku Nidzica–Działdowo.
– Rozwój kolei na Warmii i Mazurach to nasz wspólny cel. Chcemy, by w planach województwa znalazły się realne projekty, które poprawią dostępność komunikacyjną regionu – podkreśla radny Rafał Wilczek.
Wśród propozycji znalazło się również uruchomienie nowych połączeń lokalnych i dalekobieżnych, w tym tras PKP Intercity: Białystok – Ostrołęka – Chorzele – Wielbark – Szczytno – Olsztyn – Gdańsk – Iława – Gdynia. Plan zakłada także rozwój połączeń międzynarodowych przez województwo warmińsko-mazurskie – aż do Wilna, Rygi i Tallina.
Samorząd województwa ma też wspierać modernizację i rewitalizację dworców kolejowych m.in. w Braniewie, Giżycku, Morągu, Korszach i Sątopy-Samulewo.
– Lista nie jest zamknięta. Poprzemy każdą inicjatywę, która pomoże odtworzyć linie łączące nasze miejscowości i ograniczyć wykluczenie transportowe – dodaje Wilczek.
Jeśli projekty wejdą w fazę realizacji, mieszkańcy południowej Warmii i Mazur mogą w kolejnych latach znów zobaczyć pociągi na trasie Nidzica–Wielbark–Szczytno.
Tomasz
Piękny pomysł zasługuje na mocne brawa oby został zrealizowany