KAMPANIA EDUKACYJNA. Początek października to również początek europejskiej kampanii służącej zwiększeniu świadomości i wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa. W Polsce kampanię koordynuje Państwowy Instytut Badawczy NASK. W wydarzenie w tym roku włącza się Krajowy Związek Banków Spółdzielczych wraz z bankami spółdzielczymi. Tomasz Błaszczak, wiceprezes Banku Spółdzielczego w Szczytnie zaprasza do zapoznania się z informacjami o prowadzonej kampanii i – oczywiście – do odwiedzin w placówkach BS.
Banki spółdzielcze w ostatnim czasie cyfrowo przyspieszają: ich klienci otrzymali dostęp do wielu nowych rozwiązań, w tym nową aplikację mobilną, dysponują również coraz bardziej rozbudowaną bankowością internetową oraz posiadają dostęp do usługi mojeID, która umożliwia potwierdzanie tożsamości online w procesach rejestrowania się i logowania w serwisach dostawców usług z sektora publicznego i komercyjnego. Klienci banków spółdzielczych mają również możliwość dokonywania płatności poprzez Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, BLIK.
W dobie pandemii rozwiązania te pełnią bardzo ważną funkcję – dla niektórych osób, ze względu na stan ich zdrowia, często są jedyną możliwą formą kontaktu z bankiem i dysponowania dostępnymi na rachunku środkami. Przy korzystaniu z bankowości internetowej oraz mobilnej warto zachować jednak rozwagę i ostrożność, ponieważ każdy z nas może paść ofiarą cyberataku. Ważne, by wiedzieć, jak postępować w takiej sytuacji i na jakie aspekty zwrócić uwagę, by chronić swoje dane dostępu do banku, w tym loginy i hasła.
- Jak wynika z raportu „Cyberbezpieczeństwo Polaków 2019” przygotowanego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej, aż 72% respondentów uważa, że za zapewnienie ochrony ich wrażliwych danych w Internecie odpowiadają banki i one faktycznie wiele w tym kierunku czynią. Warto jednak pamiętać, że również konsumenci, poprzez rozważne działanie, powinni zadbać o zabezpieczenie swoich danych. Mówi się, że każdy łańcuch jest tak silny, jak jego najsłabsze ogniwo – zasada ta sprawdza się również w kwestii cyberbezpieczeństwa. – mówi Krystyna Majerczyk-Żabówka, Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.
Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa (European Cyber Security Month – ECSM) to ogólnoeuropejska kampania, organizowana przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Sieci i Informacji ENISA z inicjatywy Komisji Europejskiej. Przez cały październik we wszystkich krajach członkowskich odbywają się wydarzenia, które podnoszą wśród użytkowników narzędzi cyfrowych świadomość na temat wagi bezpieczeństwa w sieci oraz nowoczesnych technologii.
- „Zastanów się, zanim klikniesz” – pod takim hasłem obchodzimy tegoroczny Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa Działalność edukacyjna jest szczególnie ważna w kontekście obserwowanej w internecie wzmożonej aktywności cyberprzestępców. Tylko w drugim kwartale br. nasz zespół CERT Polska odnotował ponad 2,7 tys. incydentów bezpieczeństwa, wśród których dominowało zjawisko phisingu. To powszechny sposób na wyłudzenie danych internautów, dlatego – zgodnie z tegorocznym hasłem przewodnim ECSM – istotne jest, aby uważać, w co się klika – mówi Juliusz Brzostek Dyrektor ds. Cyberbezpieczeństwa w NASK.
W Polsce kampanię po raz ósmy koordynuje NASK Państwowy Instytut Badawczy. W trakcie Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa odbywają się warsztaty, konferencje, kampanie i inicjatywy, które mają podnieść świadomość na temat cyberbezpieczeństwa i nowych technologii. Z założenia organizowane wydarzenia mają przestrzegać przed potencjalnymi zagrożeniami i promować odpowiedzialne korzystanie z sieci.
Na ulicy Jana Pawła obok szkoły podstawowej na wodociąg czekaliśmy 70 lat na kanalizacje pewnie się nie doczekamy mimo że od kanalizacji dzieli nas 60 metrów
Henk
2025-04-17 08:25:38
Hm..... Rozumiem, że lepiej jak dzieci będą w dysfunkcyjnych rodzinach gdzie jest przemoc i alkohol? Te skrawki materiału to symbol ale to nie każdy może zrozumieć....
Ona
2025-04-16 16:21:49
Do Gościa: wieży - w tym kontekście. Ile można toczyć piany w tej kwestii?! Oczywiście, że obiekt powinien być zrewitalizowany i cieszyć swoją funkcjonalnością i estetyczną architekturą. Jest wreszcie włodarz, który chce ten problem rozwiązać. Trzeba wierzyć (sic!), że tak się stanie.
Mieszkaniec
2025-04-15 21:01:11
Karnet, który kosztuje 70 zł to nie jest wygórowana cena.
Xenia
2025-04-15 16:36:56
Wszystko ok , tylko żeby co niektórzy nie przychodzili z psem
Że tak powiem
2025-04-15 13:42:13
W artykule zapomnieliście wstawić wypomniane logo :|
Mieszkaniec
2025-04-15 13:26:39
Czy coś już wiadomo? Jest połowa kwietnia a autobusy dalej zatrzymują się na ul. Polskiej.
Mieszkaniec
2025-04-15 13:12:06
Koncerty dla bogatych turystów, nie dla biednych mieszkańców Szczytna. Szkoda !!!
Asia
2025-04-15 11:37:33
NIestety brawura i brak wyobraźni. W realu nie ma 5 żyć jak w grach komputerowych. Żal młodych ludzi.
Zuzia z III a
2025-04-15 11:30:18
Będą budować ośrodki i grodzić jezioro (patrz Rusałka), niedługo jeziora będą prywatne a dostęp do nich płatny tak jak w Nartach.
Pani Natura
2025-04-15 11:08:25