Województwo Warmińsko-Mazurskie otrzyma wsparcie finansowe w wysokości blisko 42 mln zł na modernizację dróg lokalnych, dzięki decyzji podjętej przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Gustawa Marka Brzezina oraz Sylwię Jaskulską, Członkinię Zarządu Województwa. Podpisanie 21 umów o przyznaniu pomocy stanowi kluczowy element Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020) i jest realizacją priorytetowego działania "Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich".
Decyzja ta zrodziła się w odpowiedzi na rekordowy, niemal dwukrotny wzrost liczby wniosków o dofinansowanie w ramach operacji typu "Budowa lub modernizacja dróg lokalnych". Edycja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem samorządów, które zgłosiły łącznie aż 70 projektów o wartości przekraczającej 128 mln zł.
- Jesteśmy ogromnie dumni z realizacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 i sukcesu operacji typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych”. Ten typ operacji jest traktowany przez samorządy priorytetowo i niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem. Dzięki tej inwestycji, mieszkańcy Warmii i Mazur zyskają nowoczesne i bezpieczne drogi, które przyczynią się do rozwoju regionu - podkreśliła Sylwia Jaskulska, Członkini Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Poprawa infrastruktury drogowej ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego i społecznego regionu. Obejmuje ona zarówno budowę, jak i przebudowę dróg lokalnych oraz związanych z nimi urządzeń. Wsparcie finansowe, przeznaczone dla gmin, związków międzygminnych i powiatów, umożliwi modernizację łącznie 230 km dróg gminnych oraz 104 km dróg powiatowych, co w połączeniu z wcześniejszymi inwestycjami przekłada się na łączną kwotę dofinansowania wynoszącą 132,5 mln zł.
- Wsparcie finansowe dla samorządów na inwestycje drogowe to kluczowy element naszej strategii rozwoju. Realizacja tych projektów ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju województwa Warmińsko-Mazurskiego i poprawy warunków życia jego mieszkańców - zaznaczył Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Gustaw Marek Brzezin.
Inwestycje te zostaną przeprowadzone z myślą o poprawie jakości i bezpieczeństwa komunikacji, co przełoży się na komfort mieszkańców regionu. Modernizacja dróg lokalnych przyczyni się także do zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej obszarów wiejskich, co może zachęcić nowych inwestorów do rozwoju lokalnej gospodarki.
Podsumowując, podpisanie umów o dofinansowanie dróg lokalnych to krok naprzód w rozwoju infrastruktury województwa Warmińsko-Mazurskiego. Wsparcie finansowe przekazane przez Marszałka Województwa oraz Członkinię Zarządu umożliwi zrealizowanie ambitnych projektów drogowych, które wzmocnią potencjał rozwojowy regionu. Warmia i Mazury stają się coraz bardziej atrakcyjnym miejscem do życia i inwestycji, a modernizacja dróg przyczyni się do dalszego rozwoju tej malowniczej części Polski.
Poniżej przedstawiam szczegóły dotyczące niektórych projektów, które uzyskały wsparcie finansowe:
Gmina Rozogi: przebudowa drogi powiatowej nr 1520N w miejscowości Kwiatuszki Wielkie oraz drogi gminnej w miejscowości Wilamowo. Kwota dofinansowania wynosi 1 431 652,00 zł, a umowę podpisała skarbnik Wioletta Wierzbowska.
Powiat Szczycieński: przebudowa drogi powiatowej nr 1512N Wielbark-Rozogi od km 19+010 do km 21+360. Kwota dofinansowania wynosi 2 852 630,00 zł, a umowę podpisali starosta Jarosław Matłach, wicestarosta Jerzy Szczepanek oraz skarbnik Agnieszka Gałązka.
Gmina Purda: przebudowa z rozbudową drogi gminnej Ostrzeszewo-Szczęsne od km 0+000,00 do km 1+040,00. Kwota dofinansowania wynosi 2 666 692,00 zł, a umowę podpisali wójt Teresa Chrostowska oraz skarbnik Lucyna Balukiewicz.
Te projekty mają na celu zmodernizowanie istniejących dróg w regionie, co przyczyni się do polepszenia jakości infrastruktury drogowej i poprawy warunków życia mieszkańców Warmii i Mazur.
Mam nadzieję, że ten pomysł odniesie sukces. Mam rodzinę w Wielbarku. Fajnie byłoby wsiąść rano w pociąg, odwiedzić ich i wieczorem wrócić.
Nidziczanin
2025-11-12 10:25:22
Piekna trasa i Piekny pomysl :)
Tadek
2025-11-11 15:18:41
Wow, jak najszybciej do realizacji! :) Oby „Wielbarscy biegaczo rowerzyści” nie przekształcili tej linii w ścieżkę rowerową! Tak jak stalo sie z linia Szczytno Biskupiec :(
Pozytyw
2025-11-10 09:22:28
Na tak ogromny kredyt panie Ochman, wymagana jest zgoda mieszkańców, bo to oni będą go spłacać. Pan się zawiniesz a ludzie zostaną z pańskim długiem.
Polak
2025-11-07 19:53:36
Autor powinien poćwiczyć podstawy arytmetyki, ponieważ różnica pomiędzy najtańszą ofertą a kwotą jaką Urząd przeznaczył na realizację wynosi około 2 milionów a czterech.
kid65
2025-11-07 13:57:37
Żałosna banda na państwowym garnuszku, czyli za 2 lata koszt to 4 miliony. Komunizm wraca :) Dlaczego w takim razie nowa spółka nie wystartuje w przetargu skoro ma być tańsza? Bo nie chodzi o to żeby było taniej, tylko żeby nakarmić swoich.
Piotr
2025-11-07 09:24:55
gdzie pracuje zona matlacha
wojt jaskol stasiek
2025-11-06 17:28:15
Nasz burmistrz to tuskowy człowiek a więc podatki w górę
Bogus
2025-11-06 09:51:48
Cena zaporowa lub nie. Żeby artykuł był kompletny trzeba by było pokazać orientacyjne wyliczenia w każdym z wariantów. Napisać że te 200zl to opłata na 20lat ale poza tym jest koszt trumny a potem pomnik. Spopielone ciało można pochować i 0od pomnik i do kolumbarium. Wystarczyło pokazać różne warianty wyliczeń ale lepiej było zrobić wielkie bum bo po co komu normalny artykuł prawda?
Kamil
2025-11-06 07:07:28
Korzyść dla środowiska hmm...no ale jeżeli zostaną one powtórnie wykorzystane to znaczy że ktoś je sprzeda komuś żeby ten ktoś coś z nich zrobił i zarobił. Znaczy zarobi ten co je zbierze i ten drugi co je sprzeda. To jest główny cel tej akcji o którym nic nie napisano zapewne przez jakiś pospiech lub przeoczenie...
Jan
2025-11-06 05:12:34