Mamy powody do radości. Samorządy z powiatu szczycieńskiego pozyskały ponad 10 milionów złotych dotacji na modernizację dróg w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Zdecydowanym liderem jest powiat szczycieński, który zrealizuje aż trzy inwestycje.
Kolejna edycja Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg rozstrzygnięta. Samorządy z naszego powiatu walczyły o środki. W sumie powiat szczycieński, miasto Szczytno oraz gminy Szczytno, Jedwabno i Świętajno pozyskały blisko 10 mln 200 tys. zł. Łącznie zrealizowanych zostanie osiem inwestycji drogowych. Liderem w tym rankingu jest samorząd powiatowy, który na trzy zadania o wartości 10,5 mln złotych otrzymał dofinansowanie w wysokości blisko 8,4 mln. W 2024 roku inwestycje obejmą ponad dwukilometrowy odcinek drogi Klon – Wujaki, 6 kilometrów drogi Kipary – Sędrowo, a także droga do miejscowości Sasek Wielki.
Miasto wyremontuje z kolei ulicę Wiejską. Ta inwestycja to koszt blisko 1,1 mln złotych, a dofinansowanie sięga 650 tys. zł. Gmina Szczytno zrealizuje dwie inwestycje. Pierwsza to remont drogi gminnej w Nowinach o wartości około 660 tys. zł. (dofinansowanie to blisko 330 tys.). Druga to remont nawierzchni na drodze gminnej w Wawrochach i Wałach. Na inwestycję o wartości ponad 180 tys. zł gmina otrzymała rządowe wsparcie w wysokości 80.366,00zł.
Mieszkańcy Jedwabna też mają powody do zadowolenia. Przebudowana zostanie droga gminna nr 194016N wraz z wewnętrznymi drogami wjazdowymi do stolicy gminy. Wartość zadania szacowana jest na prawie 800 tys. zł z czego dotacja opiewa na połowę wartości inwestycji. Na rządowe dofinansowanie może liczyć również gmina Świętajno, która przebuduje drogę w miejscowości Chochół. Na ten cel wyda ponad 677 tys. z czego dofinansowanie stanowi niecałe 340 tys.
Na wojewódzkiej liście rezerwowej znalazło się dziewięć wniosków z naszego powiatu. Gminy Rozogi i Wielbark mają na niej po trzy inwestycje. Miasto Szczytno dwie, a Pasym jedną. Jest więc szansa, że w przypadku oszczędności lub zwiększeniu alokacji, któryś z tych drogowych projektów również otrzyma rządowe wsparcie.
Mam nadzieję, że ten pomysł odniesie sukces. Mam rodzinę w Wielbarku. Fajnie byłoby wsiąść rano w pociąg, odwiedzić ich i wieczorem wrócić.
Nidziczanin
2025-11-12 10:25:22
Piekna trasa i Piekny pomysl :)
Tadek
2025-11-11 15:18:41
Wow, jak najszybciej do realizacji! :) Oby „Wielbarscy biegaczo rowerzyści” nie przekształcili tej linii w ścieżkę rowerową! Tak jak stalo sie z linia Szczytno Biskupiec :(
Pozytyw
2025-11-10 09:22:28
Na tak ogromny kredyt panie Ochman, wymagana jest zgoda mieszkańców, bo to oni będą go spłacać. Pan się zawiniesz a ludzie zostaną z pańskim długiem.
Polak
2025-11-07 19:53:36
Autor powinien poćwiczyć podstawy arytmetyki, ponieważ różnica pomiędzy najtańszą ofertą a kwotą jaką Urząd przeznaczył na realizację wynosi około 2 milionów a czterech.
kid65
2025-11-07 13:57:37
Żałosna banda na państwowym garnuszku, czyli za 2 lata koszt to 4 miliony. Komunizm wraca :) Dlaczego w takim razie nowa spółka nie wystartuje w przetargu skoro ma być tańsza? Bo nie chodzi o to żeby było taniej, tylko żeby nakarmić swoich.
Piotr
2025-11-07 09:24:55
gdzie pracuje zona matlacha
wojt jaskol stasiek
2025-11-06 17:28:15
Nasz burmistrz to tuskowy człowiek a więc podatki w górę
Bogus
2025-11-06 09:51:48
Cena zaporowa lub nie. Żeby artykuł był kompletny trzeba by było pokazać orientacyjne wyliczenia w każdym z wariantów. Napisać że te 200zl to opłata na 20lat ale poza tym jest koszt trumny a potem pomnik. Spopielone ciało można pochować i 0od pomnik i do kolumbarium. Wystarczyło pokazać różne warianty wyliczeń ale lepiej było zrobić wielkie bum bo po co komu normalny artykuł prawda?
Kamil
2025-11-06 07:07:28
Korzyść dla środowiska hmm...no ale jeżeli zostaną one powtórnie wykorzystane to znaczy że ktoś je sprzeda komuś żeby ten ktoś coś z nich zrobił i zarobił. Znaczy zarobi ten co je zbierze i ten drugi co je sprzeda. To jest główny cel tej akcji o którym nic nie napisano zapewne przez jakiś pospiech lub przeoczenie...
Jan
2025-11-06 05:12:34