Wielu Polaków zwleka z rezerwacją noclegów do ostatniej chwili. A to ogromna szansa dla tych, którzy je oferują, zwłaszcza jeśli dysponują mniejszymi obiektami, czy agroturystyką. Bo to ten rodzaj noclegów, według danych GUS, w lipcu i sierpniu ubiegłego roku cieszył się największym zainteresowaniem turystów. Potwierdzają to również dane OLX. Tuż przed tegorocznymi wakacjami zainteresowanie domkami nad jeziorem wzrosło o 50 proc., a agroturystyką o 55 proc. Zatem to doskonały moment, aby zweryfikować swoją ofertę lub też stworzyć ją na nowo i opublikować ją w miejscu, które gwarantuje jej dotarcie do licznej grupy potencjalnych gości. A tę szansę stwarza OLX – największy serwis ogłoszeniowy w Polsce, z którego każdego miesiąca korzysta ponad 11 mln osób.
Ofertę noclegową, która przyciągnie uwagę potencjalnych gości, można scharakteryzować w prosty sposób. Powinna być: atrakcyjna, komfortowa i ekonomiczna. Jednak w opisie ogłoszenia konieczne jest uzupełnienie tych określeń – odpowiednimi słowami i obrazami. I chociaż wydawać mogłoby się, że to czasochłonne, to przy dobrym planie, można zrobić to bardzo szybko. A wybierając popularny serwis ogłoszeniowy, równie szybko można dotrzeć do dużej grupy osób poszukujących wakacyjnych noclegów.
Plan na sukces, czyli pięć złotych zasad przygotowania ogłoszenia prezentującego ofertę noclegową
Krok 1 - Informacje, które warto umieścić w ogłoszeniu
Najważniejszą informacją, która skieruje uwagę potencjalnych gości na Twoje ogłoszenie, jest ta, wskazująca na lokalizację oferowanych przez Ciebie noclegów. Zacznij zatem od jej podania. Możliwości jest kilka, np. noclegi nad jeziorem, pokoje na Mazurach, domek nad jeziorem. Informację tę uzupełnij oczywiście nazwą miejscowości. Następnie przeanalizuj atuty swojej oferty i przejdź do opisu pokoju lub całego obiektu, jeśli oddajesz do dyspozycji gości, np. dom. Umieść informację o tym dla ilu osób przeznaczone jest miejsce. – Jeśli oferujesz ewentualne zniżki dla dzieci lub rabaty w przypadku rezerwacji na dłuższy okres – koniecznie umieść tę informację w ogłoszeniu. Poinformuj również o tym, czy na terenie obiektu dopuszczalne jest przebywanie pupili. W opisie noclegu wskaż: ile znajduje się w nim łóżek, czy jest telewizor oraz dostęp do Internetu, oraz czy jest to obiekt z łazienką na własny użytek. Umieść również informację o dostępie do kuchni lub aneksu kuchennego oraz wyposażenia, które się tam znajduje. Nie ograniczaj się tylko do informacji o kuchence i lodówce. Umieść w ogłoszeniu informację o naczyniach i sztućcach, a nawet krzesłach dla dzieci, jeśli takim dysponujesz.
Krok 2 - wyeksponowanie oferowanych udogodnień
Kolejnym krokiem powinno być wyeksponowanie udogodnień, znajdujących się w obiekcie oraz jego najbliższym otoczeniu. Podstawowa informacja dotyczy dostępności parkingu. Warto pamiętać też o tych, którzy na urlop wybiorą się pociągiem lub autobusem. Z myślą o nich podaj precyzyjne wskazówki, dotyczące dojazdu, informując o najbliższych stacjach PKP lub przystankach autobusowych. A jeśli oferujesz transport gości, to wskaż, w jaki sposób umówić się na tę usługę.
Krok 3 - liczne atrakcje dla turystów
Zacznij od atrakcji, które dostępne na terenie obiektu i jego najbliższej okolicy. Umieść w opisie informacje o placu zabaw dla dzieci, miejscu na grilla lub ognisko oraz o tym, gdzie znajduje się najbliższe kąpielisko. Aby przyciągnąć uwagę większej liczby gości, opisz najbliższą okolicę, wskazując na lasy, ciekawe trasy rowerowe, czy miejsca usiane grzybami.
Krok 4 - atrakcyjna galeria zdjęć
Ostatnim, ale najważniejszym elementem tworzenia oferty, są zdjęcia. Na ich podstawie urlopowicze często podejmują ostateczne decyzje. Dlatego też na stworzenie atrakcyjnej, przyciągającej uwagę, galerii poświęć więcej czasu. Zacznij od stworzenia listy obiektów i miejsc, które chcesz zaprezentować i z nią przystąp do sesji fotograficznej, pamiętając o tym, żeby konkretne miejsca, czy obiekty fotografować w najlepiej je eksponujących okolicznościach, np. plażę zalaną słońcem, a ognisko – w świetle księżyca.
Krok 5 - skuteczne dotarcie do potencjalnych gości
Gotowe ogłoszenie umieść na OLX, ponieważ przynosi to szereg korzyści. Najważniejsza z nich to szybki sposób na dotarcie do dużej grupy potencjalnych odbiorców. A fakty są takie, że z OLX każdego miesiąca korzysta prawie co trzeci Polak. Tym samym nie ma drugiego takiego miejsca, które zagwarantuje tak duży zasięg naszego ogłoszenia. Kolejną korzyścią jest to, że umieszczenie swojej oferty na OLX jest niezwykle szybkie – zajmuje zaledwie kilka minut i co najważniejsze – bezpłatne. Jedyny koszt, który jest wyborem ogłoszeniodawcy, to ten ponoszony w związku z ewentualną promocją ogłoszeń. Ważne jest również to, że OLX umożliwia bezpośredni kontakt z właścicielem noclegu. W przypadku ofert umieszczanych w serwisie dostępne są dwie możliwości – bezpośrednio – telefonicznie lub za pośrednictwem chatu OLX. Niezależnie jednak od preferowanej formy, warto doprecyzować dni i godziny, w których najlepiej kontaktować się z właścicielem lub osobą odpowiedzialną za rezerwację.
Skompletowane informacje, przed publikacją na OLX, dobrze jest jeszcze raz przejrzeć i sprawdzić pod względem językowym i stylistycznym. Upewnić się też, czy podane dane kontaktowe są właściwe.
Stolicą dożynek był Pasym.
Powiatowe chyba ważniejsze niż gminne.
2025-08-27 11:57:12
Tylko tysiąc zł? jeszcze chwila i za samo dotknięcie przez burmistrza długopisu, każdy mieszkaniec Szczytna będzie zobowiązany do zapłacenia 10% swoich rocznych dochodów. Aż boję się pomyśleć ile zażąda, za postawienie nim kropki. Nic to, uśmiechamy się :)
Nikoś
2025-08-27 11:45:49
Może po prostu trzeba znacznie obniżyć ceny działek i dać ulgi przedsiębiorcom, które ich być może skuszą. Poza tym jesteśmy słabo rozwiniętym regionem. Po co ktoś ma dostarczać np produkcje z tego regionu do lepiej rozwiniętego regionu Polski? To są odległości, koszty i marne drogi w naszym województwie i powiecie
Kamil
2025-08-27 04:52:57
Co Wy tak piszecie o tych awansach w szkołach jak gdyby to był jedyny zawód, w którym się awansuje? W Szczytnie jest mnóstwo różnych urzędów, zakładów pracy, w których ludzie awansują i nie pisze się o tym. Nie rozumiem tego naprawdę, bez żadnej złośliwości ani innego powodu.
Jan
2025-08-27 04:48:23
Kobietom w metrykę nie zaglądam a to jak dobrze pani Afanasjew rozkręciła szkołę sportową od zera mówi samo za siebie. Ma teraz parę lat na rozwinięcie projektu i przygotowanie dobrego następcy.
Kamil
2025-08-26 16:57:10
Nie dla fontanny. Było już kilka w Szczytnie i jakoś zniknęły bez śladu. Po co robić kolejną. Najpierw będą się w niej myć bezdomni itp., a potem dzieci będą się w niej pluskać. Kamil, dla małej grupy został też wygrany projekt w zeszłym roku, to jak np zostanie zrobiony pumptrack, to też będzie fajnie. Już kiedyś był ( zlikwidował go poprzedni burmistrz ) i sporo dzieci i młodzieży z tego korzystało.
Mieszkaniec
2025-08-26 12:11:22
Tylko fontanna! Dla każdego mieszkańca. Pozostałe projekty są tylko dla małej grupy.
Kamil
2025-08-25 08:21:46
Czy ta Pani nie powinna być już na emeryturze i nie zabierać pracy młodszym, bardziej energicznym. Niektórzy to nie wiedzą kiedy mają odejść, myślą że są niezastąpieni że bez nich świat się zawali. Nic bardziej mylnego!!!
emeryt
2025-08-24 18:23:19
wielki szacunek dla drogowcow powiatowych ,,nieprawda starosto
wojt jaskol stasiek
2025-08-23 05:39:09
slimak jest brzytki ze AZ- PIEKNY ,,dokaczcie GO ,,macie gotowy projekt
jery
2025-08-22 15:15:35